• 15 April 2017, Saturday
  • Moscow, Берсеневская набережная, д. 14, стр. 5А

Как спроектировать свое дело: От бизнес-модели к плану

Event registration is closed

Sorry, registration is closed.

Other events by this host

Strelka Institute for Media, Architecture and Design
1215 days ago
15 April 2017 from 12:00 till 16:00
Moscow
Берсеневская набережная, д. 14, стр. 5А

Основатель компании, работающей с UNICEF, NASA, Google и Disney, научит разрабатывать жизнеспособную модель бизнеса

* for English please scroll down

Для запуска успешного стартапа и динамичного роста компании не достаточно хорошей идеи — важнее знать, как её продавать, развивать и поддерживать интерес аудитории. Чтобы создавать жизнеспособные бизнес-модели для клиентов, дизайнеры бизнеса разрабатывают инновационные инструменты и практики. 

Социальный предприниматель и основатель дизайн-агентства verynice Мэттью Манос разработал проект Models of Impact — набор необходимых инструментов и знаний для предпринимателей, дизайнеров бизнеса и НКО, который состоит из более чем 100 возможных бизнес-моделей и позволяет в игровой форме подобрать оптимальную для своего бизнеса. На воркшопе Мэттью участники с помощью игровых механик научатся самостоятельно разрабатывать концепцию и позиционирование и планировать развитие своего дела. 

Для кого:
— есть идея бизнеса, но вы не знаете, с чего начать
— есть хобби, но вы не понимаете, как на нем зарабатывать
— есть бизнес, но вы хотите сделать его эффективнее

Зачем участвовать:
— познакомиться с инструментами и методиками создания бизнес-моделей
— изучить существующие модели монетизации на конкретных примерах
— разработать собственную бизнес-модель
— составить бизнес-план 

Мэттью Манос — социальный предприниматель и дизайн-стратег, основатель дизайн-агентства verynice и эксперт курса «Финансовая грамотность для предпринимателей» онлайн-школы Vector. Мэттью преподает в школе General Assembly и в Калифорнийском университете.

Воркшоп пройдет на английском языке. 

После подачи заявки организаторы воркшопа свяжутся с вами для подтверждения участия и оплаты.

Для студентов действует скидка 10% — чтобы купить билет дешевле, напишите нашему продюсеру Даше с темой письма «Скидка на воркшоп Мэттью».

Расписание воркшопа:

— Вводная лекция: Что такое модель влияния и какие модели монетизации популярны на рынке? Опыт российских и американский компаний. 
 — Концепции. Часть 1: Предложите идею нового продукта или сервиса, который ответит на запрос рынка и решит конкретную проблему потенциального клиента. 
— Концепции. Часть 2: Предложите идею продукта или сервиса, разработанного с учетом новых тенденций в технологиях и культуре. 
 — План и прототип: Составьте бизнес-план проекта и создайте примерный прототип вашего бизнеса. 
— Презентация: Представьте свой проект и получите комментарии Мэттью и остальных участников. 
— Подведение итогов воркшопа 

Design for entrepreneurs: Business models and plans

Matthew Manos, instructor at General Assembly and founder of verynice studio, whose notable clients include UNICEF, NASA and Google will lead a workshop on building sustainable business models
 
Having a good idea is not enough to run a successful and fast-growing startup. It is important to know how to sell it, develop and maintain the interest of the audience. In order to create a viable business model for clients, business designers develop innovative tools. With an emphasis on game-based learning, participants will be thrown into a deep-dive that will give practitioners and enthusiasts of all levels of experience a great framework for approaching real-world problems using business design.
 
Participants will:
— develop a business model that guarantees long-term development
— create a business plan
— create a product prototype
 
Matthew Manos is a social entrepreneur, design strategist, instructor at General Assembly and the founder of verynice studio, whose notable clients have included UNICEF, NASA, Google and Disney Imagineering. Matthew is also the Founder of Models of Impact, a platform and workshop curriculum that engages social entrepreneurs and non-profit executives in the design of business, as well as Reginald, an online tool that celebrates and measures the impact of pro-bono projects.
 
The workshop will be held in English. It will be useful for experienced entrepreneurs and for those who plans to start their own business.
 
After receiveng your application we’ll contact you to confirm your participance and payment details. 
Students receive 10% discount — contact our producer Dasha to buy a ticket.
 
Timetable:
 
 — Models of Impact Part 01: Learn 
To kick-off our Models of Impact session, participants will get an overview of Matthew’s background, and will be introduced to a range of trending revenue and impact models. Models will include both Russian and U.S.-based examples.
 
— Models of Impact Part 02: Invent a Reactive Enterprise 
Through three rounds of facilitated ideation sessions, participants will work collaboratively to invent a range of new products, services, and initiatives that serve as a reaction to an existing problem, social cause, or daily annoyance.
 
— Models of Impact Part 03: Invent a Preemptive Enterprise
Through three rounds of facilitated ideation sessions, participants will work collaboratively to invent a range of new products, services, and initiatives that are inspired by new emerging technologies and cultural trends.
 
— Models of Impact Part 04: Plan + Prototype
In this focused planning and prototyping session, participants will move one of their generative concepts forward by creating a business plan, and a low-fidelity prototype or narrative.
 
— Models of Impact Part 05: Report
Each group will present their idea in order to receive feedback.
 
— Conclusion
To wrap-up, Matthew will walk participants through a range of ways they can apply the methodology to their own business, or day-to-day routine. Participants will also be able to have a Q+A session with Matthew.
 

 

Partners

Registration

Recommended events

Staging your own events? Give TimePad a try!

Professional ticket system, 24/7 sales statistics, attendees' lists export, built in promotion tools, personal accounts for managing events on your own and lots of other interesting stuff.

Learn more